Voorbereiding

We zijn een poosje (lees: 2 maanden met wél veel stress) bezig geweest met alles rond krijgen bij de bank. We hebben tot twee keer aan toe te horen gekregen dat het niet door zou gaan en elke keer, na enigszins boos worden, lukte het allemaal toch wel. En uiteindelijk, een week voor de overdracht, kregen we te horen dat het allemaal rond was. Dat was wel echt mega hard stressen. Haaruitval, eczeem in mijn gezicht, mijn tanden stonden zelfs niet goed op elkaar van de spanning in mijn kaken. Dit gaat nu gelukkig allemaal beter.

 

Deze aanloop van twee maanden zorgde er wel voor dat ik alles goed kon overdenken. Wat zou handig zijn? Wanneer kunnen we het beste wat doen? Wat moet er eigelijk allemaal gedaan worden? Wat moet er gekocht worden? Zo kon ik al mooi wat lijstjes maken. En natuurlijk Pinterest afzoeken voor de inrichting, kleuren en nieuwe keuken en toilet.

Overdracht

Eindelijk was daar dan de overdracht en kregen we de sleutels van onze EIGEN woning. Die dag gingen we direct alles opmeten om te zorgen dat de keuken besteld kon worden en er beslissingen over de inrichting van de toilet gemaakt konden worden.

 

Ook hebben we de lijstjes aangevuld met spullen die gekocht moesten worden, zodat we die maandag erop direct konden beginnen.

Prioriteiten stellen

Ook voor deze woning hebben we bepaald waar de prioriteiten liggen. Wat is belangrijk dat af is? Wat moet als eerste gebeuren en wat is minder belangrijk? Wat kunnen we ook vrij gemakkelijk doen als we er al wonen?

 

Zo hebben we ongeveer een lijst van 100 dingen en zijn we begonnen bij punt 1. Ik voel op dit moment ook nog totaal geen stress. Ik let heel goed op wat ik wel kan en niet. Is de energie op? Dan stop ik. Ik heb er niks aan om kapot te zijn en dan te gaan klussen. Zo kun je soms ook beter gewoon uitslapen en met een frisse blik gaan klussen, dan te denken: snel weer aan het werk, want dan krijg je meer gedaan.

Dit helpt met alles!

Prioriteiten stellen hoef je niet alleen te doen terwijl je aan het verhuizen bent zoals ik, want je kunt dit ook doen binnen je bedrijf. Prioriteiten geven je richting en kunnen je heel goed helpen bij het behalen van je doelen (hier kom ik binnenkort op terug!). Als jij weet wat je prioriteiten zijn voorkomt het ook stress. Zorg dat je alles overzichtelijk hebt bij projecten en zorg dat je weet wat er gedaan moet worden én door wie.